Výzkum v oblasti předpokladů pro řešení matematických problémů

Na Katedře matematiky Přírodovědecké fakulty UJEP se dlouhodobě věnujeme výzkumu, který pomáhá porozumět tomu, proč jsou někteří žáci v matematice úspěšní a jiní méně – a jak mohou učitelé s těmito rozdíly ve třídě efektivně pracovat.

Už od roku 2012 budujeme model, který zohledňuje kognitivní a metakognitivní faktory, jako jsou porozumění textu, matematická tvořivost, algoritmické myšlení, numerická zdatnost, pracovní paměť, motivace i sebedůvěra.

Od roku 2019 model dále rozvíjíme ve spolupráci se základními školami, Jednotou českých matematiků a fyziků a Českou školní inspekcí. Výsledkem je vývoj praktického nástroje pro rychlou diagnostiku žákovských dovedností, který může učitel použít i bez podpory specialisty.

Cílem není jen diagnostika, ale také hledání efektivních cest, jak žákům pomoci rozvíjet matematické dovednosti a měnit jejich postoj k matematice – z obávaného předmětu na rozvojovou výzvu.

🎥 Podívejte se na video a nahlédněte do jednoho z výzkumných směrů naší katedry.

#scienceUJEP  #prfproucitele