Katedra matematiky zve učitele na akreditovaný kurz DVPP Diagnostika předpokladů žáka k řešení úloh z matematiky

Přírodovědecká fakulta Univerzity J. E. Purkyně ve spolupráci s Jednotou českých matematiků a fyziků zvou na kurz Diagnostika předpokladů žáka k řešení úloh z matematiky, který je akreditován MŠMT jako vzdělávací program DVPP.

Kurz má podobu semináře o šesti vyučovacích hodinách. Je určen učitelům matematiky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků víceletých gymnázií. Akreditovaný kurz se uskuteční:

  • 11. 9. 2024 od 9:00 do 14:30 hodin v budově děkanátu Fakulty Přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity Liberec.
  • 16. 9. 2024 od 9:00 do 14:00 hodin na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.

Účastníci semináře budou seznámeni s diagnostickou sadou zjišťující předpoklady žáka k úspěšnému řešení matematických úloh. Diagnostická sada obsahuje 8 komponent – kognitivních a metakognitivních charakteristik žáka:

  • matematická citlivost,
  • matematická tvořivost,
  • čtenářská gramotnost,
  • počtářská dovednost,
  • tendence k užití algoritmu,
  • pracovní paměť,
  • sebeposouzení,
  • motivace k učení se matematice.

Během šestihodinového semináře se účastníci kurzu naučí používat diagnostickou sadu popisující předpoklady žáka k úspěšnému řešení matematických úloh, což jim umožní u jejich žáků efektivně a cíleně odstranit překážky, které jim v úspěšném řešení úloh brání. Účastníci kurzu se postupně seznámí se:

  • strukturou ukazatelů popisujících předpoklady žáka k úspěšnému řešení úloh (popis jednotlivých komponent, důvod jejich zařazení, vzájemné propojení),
  • diagnostikou jednotlivých komponent pomocí testů (administrace testování, zpracování vstupních dat, vyhodnocení dat),
  • interpretací výsledků žáků (význam kategorií jednotlivých proměnných),
  • realizací opatření k prevenci a odstranění zjištěných nedostatků žáků (návrhy na intervence učitele, pomůcek pro žáky apod.).

V návaznosti na kontaktní výuku se předpokládá praktické použití diagnostické sady, tj. diagnostikování alespoň jednoho žáka.

Více informací o kurzu a přihlášení najdete na webu.

Kurz je akreditován jako vzdělávací program DVPP MŠMT č.j. MSMT- 13735/2022-1-615.

Obsah programu vznikl na základě výsledků výzkumného projektu Technologické agentury ČR Diagnostika příčin neúspěchu žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění TAČR TL02000200, který je realizován na katedře matematiky PřF UJEP.

#scienceUJEP